Leergang Educatief Uitgeven, een leergang van mijn bedrijf, de Uitgeversacademie, voor medewerkers van educatieve uitgeverijen. In deze leergang kwamen alle facetten van het primaire proces van uitgeven aan bod. De onderwerpen waren onder meer auteursmanagement, auteursrecht, financieel management en calculeren, projectmanagement en planningen, marktonderzoek, manuscriptbeoordeling, redactie, vormgeving, beeldredactie, marketing. Deze onderwerpen had ik ook behandeld in mijn Handboek Redactie, het organiseren van publicaties (SDU uitgevers, 2005/2007), maar nu was alles toegespitst op en voorzien van heel veel casuïstiek uit de praktijk van de educatieve uitgeverijen.
De leergang was gebaseerd op het concept van ‘blended learning’ en bestond uit 20 modules e-learning en 10 studiedagen. De e-learning was door onszelf ontwikkeld op een Moodle-platform. De leergang is vele malen in zijn geheel gegeven voor groepen van 16 deelnemers. Daarnaast zijn met de losse modules kortere trajecten als maatwerk verzorgd.